Kişisel Yazılarım if(window.location.href == 'https://kisiselyazilarimkaan.blogspot.com' || window.location.href == 'https://kisiselyazilarim.blogspot.com' ) { window.location="https://kisiselyazilarimkaan.blogspot.com"; } Kişisel Yazılarım : Yaşadığım Dikkat Eksikliği ve Hayatıma Getirdiği Sorunlar

10 Şubat 2022 Perşembe

Yaşadığım Dikkat Eksikliği ve Hayatıma Getirdiği Sorunlar

Dikkat eksikliği rahatsızlığım çocukluğumdan şu anki yaşıma kadar devam eden psikolojik bir hastalık. Bu hastalık için, şu anda İstanbul Üniversitesi, İstanbul Tıp Fakültesi, Psikiyatri polikliniğinde tedavi görmekteyim. Bu hastalığımın teşhisi çok geç yaşlarda konuldu. Bu hastalığım teşhis edilmeden önce, insanlar zekamdan şüpheleniyordu. Hatta öğretmenlerim bile, bu hastalığımı fark edebilecek yeteneğe sahip olmalarına rağmen, hiç kimse, bu hastalığımın farkına varamamıştı. Bu yaşadığım hastalık, çocukluğumdan beri hayatımı zindana çeviriyor. Çocukken okul hayatında yaşadığım sorunlar, günümde iş hayatımda yaşadığım sorunlarla devam ediyor. Söz konusu bu rahatsızlık, hayatımı büyük oranda zorlaştırıyor. Bu hastalık yüzünden bir iş bulabilmek, samanlıkta iğne aramaya benziyor. 

Dikkat Eksikliği Hastalığı Bende Ne Zaman Başladı? 

Bu hastalık, çocukluğumdan beri vardı, ancak teşhisi 2012 yılında İstanbul Tıp Fakültesi'nde konuldu. O zamana kadar, çevremdeki insanlar zekamda bir problem olduğunu düşünüyordu. Ancak, benim şu anda bu yazıyı yazabiliyor olmam, zekamda hiçbir problemin olmadığını kanıtlamaya yetiyor da, artıyor bile... Eğer benim zekamda bir problem olsaydı, bu yazıları yazamazdım. Ben 2019 yılından beri Çince öğreniyorum. 2019 yılından 2021 yılına kadar, Çinceyi hep kendim öğrendim. Hiçbir üniversiteye gitmedim, hiç Çin'de yaşamadım, hiç özel ders almadım. Sadece, internetten indirdiğim uygulamalarla ve Çinlilerle sürekli Çince konuşarak, Çinceyi geliştirmeye başladım. Çince öğrenmeye başladığımda, 2-3 ay içerisinde Çinceyi konuşabilmeye başladım. Şu anda Çince seviyem, Çin'de yaşamama yeter de artar bile. Çincenin dünyanın en zor dili olduğunu söylüyor ve bu dili konuşabildiğim için, insanlar beni takdir ediyorlar. Bu da, zekamda hiçbir problemin olmadığını, hatta zeki olduğumu gösteriyor. Ancak, dikkat eksikliği rahatsızlığım yüzünden, ciddi problemler yaşıyorum. 



Dikkat Eksikliği Yüzünden Yaşadığım Sorunlar

1. Eşyalarımı kaybetmem: Belki de bu hastalığın bende yarattığı en büyük problem, eşyalarımı kaybetmem. Sürekli eşyalarımı kaybediyorum. Örneğin, kimliğimi üç defa kaybettim ve yenilettim. Onun dışında, cüzdanımı ve hatta kıyafetlerimi bile kaybettiğim olmuştur. Sürekli eşyalarımı kaybetmem yüzünden, büyük sorunlarla karşılaşıyorum. Örneğin, geçen sene askerlik muayenesi için hastaneye gitmiştim. Hastane, "Askerliğe Elverişli Değildir" yazısıyla beni askerlik şubesine sevk etmişti. Ancak, ben o kağıdı kaybettim. O gün tekrar hastaneye başvurdum ve neyse ki, o evrağı aslı gibidir yaparak bana tekrar verdiler. O şekilde, işlemlerimi askerlik şubesinde halledip, işimi tamamladım. Sadece dikkat eksikliği rahatsızlığım yüzünden, askere bile gidemedim. Bu hastalık, hayatımı ciddi olarak zorlaştırıyor. 

2. Bir işe odaklanamamak: Bir işi yaptığımda, o işe odaklanmakta çok zorlanıyorum. En ufak şeyde dikkatim dağılıyor ve o işe odaklanamadığım için sürekli başarısız oluyorum. Örneğin bir sınava girerken, sınav sırasında sürekli aklım başka yerlere dağılıyor ve sınava adapte olamadığım için, sınavdan başarısız oluyorum. Ama, bu benim zeki olmadığım anlamına gelmez. Sürekli dikkatim dağıldığı için, sınava yeteri kadar adapte olamıyorum. 

3. Planların arkasını getirememek: Mesela, ben bir işe başlarken, onu planlarım. Bu işi nasıl ve ne zaman yapacağımın planını yaparım. Ancak, bu işin sonunu asla getiremem. Planlara tam olarak uyamam, bu nedenle sürekli yapacağım işlerde başarısız olurum. Yaptığım plana sadık kalamadığım için, sürekli beni başarılı yapacak şeyleri elimin tersiyle bir kenara atıyorum.


Nasıl Bir Tedavi Görüyorum?

Şu anda, İstanbul Tıp Fakültesi (Çapa), Psikiyatri polikliniğinde tedavi görüyorum. Ancak gördüğüm tedaviden memnun olduğum söylenemez! Hastalığımla doğru düzgün ilgilenmiyorlar, sadece ilaç yazıp gönderiyorlar. Burası bir üniversite hastanesi olduğu için, sürekli farklı doktorlar takip ediyor. Ancak, doktorlar sadece ilaç yazıyor, hastalığımla ilgilenmiyor. Dikkat eksikliğimin tedavisi için hiçbir terapi vb. bir uygulama yok. Bırakın tedaviyi, randevu bile almak son derece zor! Bu hastalığın profesyonel bir psikiyatri doktoru tarafından takibi şart! Bu yüzden, İstanbul Tıp Fakültesi, benim hastalığımı tedavi etmekte son derece başarısız. Özel bir psikiyatri kliniğine gitmek, son derece pahalı. Örneğin, sıradan bir psikiyatri kliniğinin bile saati en az 500 TL. Şu anda çalışmadığım için, bu parayı karşılamam son derece zor. Şu anda dikkat eksikliği tedavisi için Concerta 36. mg. ilacı kullanıyorum ve devlet bu parayı karşılamıyor. Ben her ay 275 TL para ödemek zorunda kalıyorum, ancak hiçbir düzelme görmüyorum. 


Yetkililerden Yardım İstiyorum!

Yaşadığım bu rahatsızlık, hayatımı ciddi oranda zorlaştırıyor. İş bulmakta zorlanıyorum ve aile ve arkadaş ortamında insanlarla ilişki kurmakta zorlanıyorum. Düzgün bir tedavi göremiyorum, bu yüzden dikkat eksikliği rahatsızlığım hala devam ediyor. Bu hastalığımın tedavisi için gereken maddi imkana da sahip değilim. Şu anda çalışmıyorum, sadece annemin emekli maaşıyla geçinmeye çalışıyoruz. Son çalıştığım yerlerde de bu rahatsızlığım yüzünden işten çıkarıldım. Yetkililerden bu hastalığımın tedavisi için bir çözüm istiyorum. Bakın, zekamda hiçbir problem yok. Ancak, bu dikkat eksikliği rahatsızlığım yüzünden, insanlar benim zekamda bir problem olduğunu düşünerek, beni işe almıyor. Sizden tedavim için destek bekliyorum. Sizin de evladınız var ve evladınızın bu rahatsızlığı yaşamasını istemezsiniz. Lütfen, tedavim için bana yardım edin!















Bu yazıyı beğendiyseniz +1 butonuna basmayı ve blogumu takip etmeyi unutmayınız. Ayrıca bana destek olmak için blog sayfamda bulunan Google reklamlarına da tıklayabilirsiniz. Teşekkürler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder