Kişisel Yazılarım if(window.location.href == 'https://kisiselyazilarimkaan.blogspot.com' || window.location.href == 'https://kisiselyazilarim.blogspot.com' ) { window.location="https://kisiselyazilarimkaan.blogspot.com"; } Kişisel Yazılarım : Acımasız Hayat

1 Mart 2018 Perşembe

Acımasız Hayat

Öyle acımasız ki hayat; bin verirsin, bir alırsın. Öyle zor ki yaşamak; ekmeğin için köpek gibi çalışırsın. Hayat hep zenginlere iyi davranıyor, fakirleri ise eziyor. Bu teknoloji, bu modern hayat, hepimizi köleleştiriyor. Hayat pahalılığının artmasıyla, insanlar mecburen 15-20 TL için 10 saatten fazla çalışıyor. 

Hak ettiğimizi vermiyor hayat, hak ettiğinden fazlasını alıyor. Adalet mi? Maalesef, bu dünyada adalet zenginlere göre işliyor. Varsa paran, dünya önüne serilir; yoksa paran zengin seni ezip bitirir.

Ben ekonomi derslerinde; büyük balık, küçük balığı yutar diye bir şey öğrenmiştim. Bu sözün doğruluğunu, daha yeni anladım.  

Bazen diyorum ki; keşke hayat hep okumaktan ibaret olsa... Önceden okuldan nefret ederdim, şimdi mumla arıyorum. Zaman hızlı geçiyor. Zaman hızlı geçtikçe, hayat da acımasızlaşıyor. O toz pembe hayat, yerini adaletsiz, sürekli seni köleleştiren bir hayata dönüşüveriyor. 

Öyle ki; çocukken bir an önce büyüsem diyoruz, ama bu büyüme göz açıp kapayıncaya kadar oluveriyor. Ne kadar büyürseniz, o kadar zorlaşıyor hayat. 

Kimi parasızlıktan cinsiyetini değiştiriyor, kimi hayat kadını oluyor, kimi de başka bir şey... Parasızlık, çaresizlik yaş ilerledikçe kendini hissettiriyor. 

Bir türlü durmak bilmeyen, hızına yetişilemeyen zaman, insanı bir hayli zorluyor. Öyle acımasız ki hayat; sen 5-10 kuruş kazanmak için saatlerce hatta günlerce çalışırsın. Hâlbuki o saatler ve günlerin değeri 5-10 kuruştan çok daha fazladır. 

Çalışırsın, çalışırısın... Durmadan çalışırsın ve eline geçen sadece günde 10-20 TL! 

Kimi onu da bulamaz... Kimi o 10-20 TL'ye bile muhtaç olur. Hayat herkese eşit değil. Hem adil olmayan, hem de hakkını vermeyen bir hayatta, insanın akıl sağlığının yerinde olması, büyük bir mucizedir.

Yine de mücadele etmek zorundayız. Yine de acımasızlığını vurgulasak da bu hayatı yaşamak zorundayız. Evet, bu hayat elbet bitecek. Bu hayat bitene kadar, çalışmak zorundayız. Yolumuz uzun, vaktimiz kısa.


Bu yazımı, sizlerle biraz dertleşmek için yazdım. Umarım bu yazımı beğenmişsinizdir. 

Bu yazımı beğendiyseniz +1 tuşuna basmayı ve yazılarımdan anında haberdar olmak için bloğumu takip etmeyi unutmayın. Bana destek olmak için de blogta yer alan Google Reklamları'na da tıklarsanız sevinirim. Yeni yazımda görüşmek üzere...

Kaan Akalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder