İşinize Yarayacak Rekabet Stratejileri
Hepimiz biliyoruz ki, aynı işi yapan birçok firma var ve bir sektörde ürün/hizmet satan işletmeler rekabetle karşı karşıya kalmak zorundadırlar. Hangi iş yapılırsa yapılsın, mutlaka o sektörde rekabet vardır. Rekabet, aynı ürünü satan birden çok işletmenin bulunmasıyla söz konusudur. Şimdi size, bu rekabetle nasıl baş edebil-eceğinizle ilgili birkaç tüyo vereceğim. Bu vereceğim tüyo, özellikle işverenlerin işine yarayabilir. Şimdi, bu stratejileri maddeler halinde açıklayalım:
- Aynı Ürünü Daha Düşük Fiyatla Satmak: İnsanlar, ürün almaya karar verirken, ürünün kalitesinden çok, ürünün fiyatıyla ilgilenirler. İnsanlar, daha çok fiyatı daha düşük ürünleri satın alırlar. Örneğin bir bakkal çikolatayı 1 TL yerine 0,75 TL'ye satarsa, rakiplerine nazaran daha çok kazanacaktır. Çünkü, insanlar fiyatı daha düşük ürünlerle ilgilendikleri için, daha çok ürünü daha ucuza satan işletme ile ilgileneceklerdir. Bu yolla, rekabet avantajı yakalayabilirsiniz. Çünkü, bu yolla daha çok getiri elde edebilir, diğer rakiplere karşı daha üstün bir rekabet stratejisi izleyebilirsiniz.
- Farklı Ürünler Satmak: Bir işletme, eğer diğer rakiplerine nazaran farklı ürünler üretirse, daha çok kazanacaktır. Çünkü, insanlar sürekli aynı ürünleri almaktan sıkılacağı için, doğal olarak farklı ürünler üreten işletmelere yönelebilmektedirler. Örneğin karşılıklı iki fırını düşünelim. Bir fırın sadece ekmek, simit, poğaça gibi unlu mamuller satarken, diğer fırın da ürün yelpazesini genişleterek pasta, börek, tatlı vs. ürünler satmaktadır. Doğal olarak insanlar, ürün yelpazesini genişleten ve farklı ürünler geliştiren fırına yönelecektir. Az önce de değindiğim gibi, insanlar sürekli aynı ürünleri almaktan sıkılır ve doğal olarak farklı ürün ve hizmet satan işletmelerle ilgilenmeye başlarlar.
- Müşteri Odaklı Olmak: Müşteriler, bir işletmenin devam etmesinde en önemli faktördür. Eğer bir firma, rekabet avantajı elde etmek istiyorsa, mutlaka müşteri odaklı olmak zorundadır. Müşterilerine her zaman değer gösteren, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap vermeye çalışan firmalar, rakiplerine nazaran çok daha fazla müşteri edinecekleri için, getirileri de o kadar artacaktır. Çünkü müşteriler, işletmeye hayat veren bir unsur niteliğindedir. Eğer müşteri olmazsa, işletme olmaz. Onun için müşteri memnuniyetine çok özen gösterilmelidir. Müşterilere daima nazik, kibar davranılmalı. Müşterilere fırça atmak, öfkelenmek, sadece firmanın zararınadır çünkü, müşteriler aynı sektörde birçok firma bulabilirler. Önemli olan burada müşterilerin değerini bilen işletmelerdir. Bir işletme ne kadar müşteri odaklı olursa, o derecede rekabette başarılı olacaktır.
Yukarıda bahsettiğim stratejiler, işletme bölümümden ve okuduğum makalelerden edindiğim bilgilerdir. Gerçekten, yukarıda sıraladığım üç unsuru başarılı olarak yürüten işletmeler, rekabette başarılı olmakta ve daha çok getiri elde edebilmektedirler. Unutmayalım ki, ticaret yarıştır. Her işletme, rakibini satışta ve getiride yenmeye çalışır. İşte işletmeler bu saydığım stratejileri izlerlerse, rakiplerine karşı 1-0 önde olacaklardır. 1-0 önde olmak, daha fazla kazanmaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder